Min 'cancan-resa'! (bröstcancer)

Det här går ju strålande..
..eller snarare: "-Det här går ju lysande, Sickan!" som han Vanheden sa i Jönssonligan. 😉
 
För min del passar både 'strålande' och 'lysande' bra men tanken var att vara lite vitsig då jag just nu går igenom min sista omgång med behandlingar, denna gång strålning.
Jag var väldigt nervös innan, hela augusti våndades jag över detta..hur det skulle påverka mig med ev biverkningar? Jag frågade systrar och onkologer, men inte blev jag stort lugnare av det. Men när jag väl skulle börja fick jag en god stund med en syster på strålningsenheten på KS och fick fråga allt jag ville. Hon gav mig faktiskt svar som gav mig ett visst lugn trots allt.
Till syvende och sist handlar det om att jag får lita på expertisen om vad som blir bäst för mig.
Nu har jag blivit strålad 9 ggr och har 'bara' 6 ggr kvar. Den 20 september blir sista gången. Så OTROLIGT SKÖNT det ska bli!
Nu har jag äntligen nått slutet av tunneln (bara en vecka kvar) och jag vill bara springa ut som en kalv på grönbete!! Verkligen ett halleluja-moment! 🤗
 
Alla jag har mött under denna tid på KS igenom diverse olika behandlingar har varit otroligt tillmötesgående och vänliga! Och just det betyder så OTROLIGT MYCKET när man går igenom en sådan här svår och omvälvande tid i sitt liv. Jag blir så rörd och tacksam. 💖
Samma gäller ens vänner som stått mig bi och varit ett fantastiskt stöd genom hela denna 'can-can resa'! Det är tack vare vänner som er som man inte föll ihop alldeles utan hela tiden kämpade sig vidare..och vidare.
Av hela mitt hjärta: TACK! 💖
 
Hästen symboliserar frihet för mig, så med denna underbara bild (från nätet) vill jag förmedla den lycka jag känner över att ha klarat av detta år... och att få vara FRISK igen! Tack, tack, tack! 💛💚💜
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress